þriðjudagur, janúar 31, 2006

jan 27

Név

Minden tamilnak egy neve van, olyannyira, hogy az id cardjukra (személyi) is csak egy név van felírva. Külföldiek számára az apjuk nevének kezdőbetűjével azonosítják magukat.
... Mr. Adam vagyok.

Arranged

Négyeske (a háziúr felesége) mostanában egészen látványosan rámnyomult. Először csak az tűnt fel, hogy eltűnt néhány napja a reggelinél és vacsoránál ötöske (az öccs felesége), aki addig ugyanúgy körülugrált, aztán négyeske nem hordta már az sztk keretes szemüvegét, és elkezdte sminkelni magát. (Sárga port kennek az arcukra és a tenyerükre, szerintem nagyon előnytelen.)
Namost szerintem életében soha nem beszélgetett annyit és úgy férfival, mint velem, beleértve a férjét is, aki mellett él 15 éve. Pedig mi is csak azalatt beszélgetünk, amíg lenn vagyok reggelizni vagy vacsorázni, vagyis naponta néhány percet. Mégis, az elmúlt napokban mintha külön gyakorolta volna az angolt, olyan dolgokról beszélgettünk, amiről nő szerintem soha nem beszél itt. Én meg szegényt egy kicsit kihasználom, mert olyan infók jönnek így át, amit nem nagyon mutatna meg ez az ország egy fehérnek.
Kezdve onnan, hogy bemutatkozott, és elárulta, hány éves. 18 éves korában lett kiházasítva, most 33 éves, vagyis 15 éve él házasságban. B.-t leszámítva eddig még senkivel sem találkoztam, aki szerelemből házasodott volna. (Volt is B.nek sok baja, mert egy alacsonyabb kasztból származó nőt vett el. Nem igazán értették a családok.) Sokat kérdez Zs-ról és rólam, az az érzésem, szeretné megtudni, milyen az a szerelem.
Van neki egy nővére és egy húga, a nővére öngyilkos lett, mert nem volt boldog a házasságában. Négyeske egyre többször és egyre egyértelműbben tesz utalásokat arra, hogy ő sem boldog. Nagyon vágyódik haza, nagyon szereti a szüleit, és ritkán, ha teheti, hazalátogat Chennaiba. (Update: nem csak nekem tűnt ez fel, úgy tűnik négyeskét eltiltotta mellőlem ketteske, a háziúr.)

Ünnepek

A mindenféle állami ünnepeken és istenek születésnapján túl, amit fesztiválokkal ünnepelnek, nagyon érdekes megnézni, milyen családi ünnepek vannak. Mindig a családfő születésnapját ünneplik meg, a többiekét nem. Megkérdem négyeskét, milyen ünnepen szokott ő ajándékot kapni, na most tessék kapaszkodni: Wedding Day, vagyis a házasság ötödik, tizedik, tizenötödik évfordulója, ilyenkor négyeske hazamegy, és otthon, a saját családjával megünnepli, hogy ki lett házasítva. (Vagyis: a férjétől távol, a saját apjával és anyjával ünnepli meg, hogy igazán boldoggá tették az életét.) Abszurd, nem?

Engin ummæli: